Heb je een juridisch probleem? Word je ontslagen of ga je scheiden? In dat soort situaties komt er heel wat op je af. Wat moet je doen en wat vooral niet? Hoe kun je het beste reageren? Logisch dat je in zo’n situatie informatie gaat zoeken op internet. Maar hoe vind je nou de juiste juridische informatie waar je iets mee kan, die begrijpelijk is en die ook nog eens klopt?

Op internet verdwaal je gemakkelijk in alle informatie. Er is zoveel te vinden. Maar jij bent op zoek naar hele specifieke informatie waar je wat mee kan. Dit soort informatie is vaak lastig te vinden en heb je iets gevonden, dan is het vaak ook nog eens heel ingewikkeld omschreven, waardoor je als leek vaak geen idee hebt waar het over gaat. Frustrerend! Ook wij liepen tegen dit probleem aan. En zo ontstond in 2005 De Nationale Adviesbalie.

Waarom is De Nationale Adviesbalie ontstaan?

In 2005 begonnen wij met het maken van de site Echtscheiding-wijzer.nl. Als je op juridisch gebied iets wil weten dan krijg je al snel allerlei wetsteksten om je oren waar je vaak weinig van begrijpt. Daar zit je echt niet op de wachten als je in een moeilijke situatie zit. Op Echtscheiding-wijzer.nl legden we alle juridische procedures en wetten op een simpele manier uit. Tot op de dag van vandaag kunnen mensen hier alles lezen wat met scheiden te maken heeft. We kozen bewust om te starten met een site over echtscheidingen. Scheiden is een emotioneel onderwerp waarbij je je graag zo goed mogelijk laat informeren. Je zit vaak met vragen als: Hoe gaan we het doen met de kinderen? Sta ik straks niet op straat? Kan ik na de scheiding nog wel rondkomen? Hoe gaan we onze spullen verdelen? Het is een hele onzekere periode, waarin je behoefte hebt aan advies. Het liefst praat je hierover met een specialist die oprecht naar je luistert en je advies kan geven, maar wel graag in gewone mensentaal!

De website Echtscheiding-wijzer.nl was een groot succes. De behoefte aan toegankelijke en vooral begrijpelijke informatie was en is groot. Maar ook mensen met andere juridische problemen hadden behoefte aan goede hulp. Daarom hebben wij in de loop der jaren onze kennis en websites flink uitgebreid. Ondertussen geven wij juridisch advies op alle vlakken. Of het nou over scheiden, alimentatie of ontslag gaat of dat je te maken hebt met een erfkwestie, ruzie met de buren of een conflict met de gemeente. Wij kunnen je altijd helpen.

Wij bieden begrijpelijk advies

Onze medewerkers staan altijd voor je klaar. Daarom kun je ons zien als jouw persoonlijke hulp bij juridische problemen. Wij luisteren naar je probleem en geven je advies waar je weer mee verder kunt. Voorheen deden we dit alleen telefonisch, maar tegenwoordig kun je ook met ons appen. Wat dat betreft staan we ook qua ontwikkeling niet stil. Dit geldt ook voor onze websites. Deze worden constant up-to-date gehouden, waardoor je zeker weet dat je de juiste informatie krijgt. De nieuwste ontwikkeling is het aanbieden van juridische documenten, maar daar zijn we nog hard mee bezig. Alles om onze dienstverlening zo compleet en laagdrempelig mogelijk te houden. Heb jij dit gelezen en heb je opmerkingen of suggesties? Alsjeblieft, laat het ons weten. Help je ons, dan help je ook direct anderen die hulp zoeken. En dat is nou precies wat wij belangrijk vinden.

Stappen zetten

Het kan natuurlijk ook zijn dat je het stadium van informeren wel voorbij bent. Je wil actie ondernemen. Of je hebt hulp nodig om een ouderschapsplan te maken. Of misschien moet de alimentatie berekend worden of wil je de scheiding gaan inzetten. Maar wie schakel je dan in? Ga je naar een mediator of is het toch slimmer om een advocaat in te schakelen? Hoe vind je iemand die je kan vertrouwen en je alles duidelijk kan uitleggen? Kies je voor de goedkoopste of voor de beste? Een moeilijke keuze.

Om je hierbij te helpen bedachten wij dat het handig is om advocaten, juristen en mediators aan ons te binden. Wij bekijken wie wat het beste kan, houden de kwaliteit van de hulp in de gaten en zorgen voor scherpe tarieven. Deze specialisten betalen ons ervoor om goed vindbaar te zijn op het internet en daardoor kunnen wij jou gratis hulp bieden. De hechte samenwerking met onze specialisten zorgt voor een betere dienstverlening. Wij weten precies welke specialist bij jou in de buurt je het beste kan helpen. Wij beloven dat je goed geholpen zult worden en zij komen deze belofte na. Dit wordt door ons ook gecontroleerd. En gaat er toch een keer iets niet helemaal goed, dan hebben wij een heldere klachtenregeling. Wij zullen dan onze uiterste beste doen om het probleem voor je op te lossen. Altijd!

Volledige service van De NAB

Kortom; je kunt altijd bij De Nationale Adviesbalie terecht. Onze websites hebben we voor jullie zo compleet mogelijk gemaakt. Kom je er zelf niet helemaal uit, dan stel je je vraag aan één van onze medewerkers. Zo kun je op een laagdrempelige manier de informatie krijgen die je nodig hebt. En heb je gaandeweg nog andere vragen, dan mag je altijd weer even contact opnemen. Is er hulp nodig van een andere specialist regelen we dit ook voor je. Wij zijn er voor jou!

Met vriendelijke groet,

Eric Coppens
Algemeen directeur